S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.

Radi Vám poradíme: 0904 345 345 | PO - PI 8.00 do 15.00 h.

POZOR ZMENA!!! V súvislosti s obmedzeniami kvôli pandémii Covid-19 sme v sklade len nevyhnutný čas. Pokiaľ máte záujem o osobný odber, je potrebné sa dopredu dohodnúť.

Prosíme Vás o trpezlivosť, mimoriadna situácia môže ovplyvniť čas doručenia. Na vašich objednávkach intenzívne pracujeme. Ďakujeme za pochopenie.

Dychové cvičenie pri chudnutí

11.05.2021

Dychové cvičenie pri chudnutí

Ak sa chcete zbaviť prebytočného tuku, nemusíte sa neustále potiť v posilňovni. Vyskúšajte do svojho cvičebného plánu zaradiť aj špeciálne dychové cvičenie. A dychové cvičenia vám pomôžu aj pri problémoch so spánkom. Ako na to?

Cvičenie nie je dôležité len pre našu telesnú krásu. Vďaka pravidelnému cvičeniu posilňujeme imunitný i srdcovocievny systém. Má tiež veľký vplyv na našu náladu. Je dokázané, že ak trpíte úzkosťami alebo depresiami, či len bežnou melanchóliou, cvičenie je jedným z najlepších liekov, a to práve vďaka hormónom, ktoré sa počas neho uvoľňujú.

Autorky:
prof. RNDr. Katarína Horáková, DrSc.

PhDr., Mgr. Katarína Skybová 

        

ČO NAJVIAC POHYBU DENNE
Ak si chceme udržať dobrú telesnú kondíciu a súčasne byť v dobrej psychickej pohode, je pre nás dobré denne mať čo najviac pohybu. Nech už na to používame akékoľvek metódy, pozitívny účinok sa obyčajne čoskoro dostaví. Rozhodujúca je pre nás výdrž, lebo len ten, kto pravidelne cvičí, môže rátať s úspechom. Preto by sme mali pravidelne cvičiť každý deň, a to 20 až 30 minút. Efekt sa dostaví rýchlejšie, ak cvičíme ráno aj večer,“ vysvetľuje Katarína Horáková autorka knihy ODDELENÁ STRAVA PRE ZDRAVIE.

DYCHOVÉ CVIČENIE NA ODBÚRANIE TUKU
Ak sa chcete zbaviť prebytočného tuku nemusíte sa neustále potiť v posilňovni. Vyskúšajte do svojho cvičebného plánu zaradiť aj špeciálne dychové cvičenie. „Stres spôsobuje zväčšenie tukových buniek! Tieto sa nafúknu a vsunú sa medzi vlákna väzivového tkaniva kolagén a elastín. Čo urobí nešportový typ proti tomu? Musí hlbšie dýchať!,“ radí Katarína Horáková.

SPRÁVNE DÝCHANIE
Sadnite si a 10-krát nosom vdychujte a ústami vydychujte. Pomaly, pričom výdych je dlhší ako nádych. Takto sa upokojíte a to zabráni tukovým bunkám aktivovať sa.

SÚ DOMÁCE PRÁCE DOSTATOČNOU NÁHRADOU ZA CVIČENIE?
Mnoho žien si povie, veď som sa dnes narobila dosť, načo by som cvičila. Pozor, úplne takto to nefunguje. Cielené cvičenie nie je rozhodne to isté ako varenie, pranie, umývaní dlážok, i keď i to nás určite poriadne unaví.

.

Nechýbajú tieto knihy vo vašej knižnici?

              
Objednať si ich môžete po kliknutí na obálku.

NIE JE TO ROVNOCENNÁ ALTERNATÍVA
„Bežné domáce prace nie sú vhodnou alternatívou k cvičeniu, 
keďže ich intenzita neprevyšuje 40 percent maximálnej tepovej frekvencie. Väčšina domácich prac má priveľmi nízku intenzitu zaťaženia, a preto ich nemôžeme považovať za vhodnú náhradu cvičenia. Výnimkou je len čistenie kobercov, alebo umývanie okien, či iné fyzicky náročne práce, ktoré dnes však vykonávame iba príležitostne,“ vysvetľuje Katarína Skybová vo svojej úspešnej knihe ZOŠTÍHĽOVACIA DIÉTA.

KEDY JE POHYBOVÁ AKTIVITA ÚČINNÁ?
Na to, aby bola pohybová aktivita účinná, musíme ju vykonávať pravidelne (minimálne dvakrát týždenne) po určitý čas – aspoň 30 minút, optimálne 45 až 60 minút. Cvičiť musíme aj v správnej intenzite zaťaženia. Keďže sa vekom znižuje fyzická zdatnosť organizmu, prirodzene sa znižuje aj intenzita cvičenia. So stúpajúcim vekom by sme preto mali zvyšovať frekvenciu cvičenia a cvičiť pravidelne viackrát v týždni. Frekvencia cvičenia dvakrát týždenne sa považuje za minimum.

V publikácii ZÚFALÁ NESPAVOSŤ: Prečo nemôžem spať? sa profesorka Katarína Horáková okrem iného zaoberá aj radami na dobrý nočný spánok. Ponúka 21 rád ako na to. V 10. rade hovorí aj o dýchaní: Zaveďme určité návyky ako meditácie, hlboké dýchanie, aromaterapiu alebo sa oddávajme masáži svojho partnera. Cieľom je nájsť niečo, čo nám dá pocit uvoľnenia. Opakujme to každý deň pred spaním, a tak sa zbavíme napätia. Ostatné rady a mnoho iných odporúčaní na zlepšenie spánku nájdete v jej novej knihe, ktorú napísala spolu s Jozefom Budinským ZÚFALÁ NESPAVOSŤ: Prečo nemôžem spať?

NERV POKOJA
Téme dýchania sa venuje aj spoluautor publikácie Jozef Budinský. Pýta sa: Čo je dôležité pre spánok? Pre spánok je veľmi dôležitý parasympatikus – možno ho označiť ako „nerv pokoja“, keďže slúži metabolizmu, regenerácii a tvorbe telových rezerv. Stará sa o pokoj, oddych a šetrenie sa. Parasympatikus nemôžeme vedome riadiť, môžeme sa však pokúsiť ovplyvňovať ho – napríklad pomocou koherentného dýchania. Koherentné dýchanie, ako jedna z mála terapeutických metód, sa považuje za najúčinnejšiu pre kvalitný spánok. Je to samostatná kapitola – terapia sám so sebou – jednoduchý neinvazívny prístup kdekoľvek a za akýchkoľvek podmienok. Stačí mať moderný telefón, aplikáciu a slúchadlá. Viac sa dočítate v ZÚFALÁ NESPAVOSŤ: Prečo nemôžem spať?

.

MÁTE PROBLÉMY SO SPÁNKOM? 

Publikáciu si môžete objednať po kliknutí na obálku.

.

.

.

PRE VŠETKY MAMIČKY

    

..

.

.

Staráme sa o naše zdravie
ČÍTAJTE TU.

.

Témy s radami

Ivan Hričovský radí


Potrebujete
poradiť v záhrade? Čítajte rady a odporúčania Ivana Hričovského. Kliknite na portrét nestora slovenského ovocinárstva.

Katarína Horáková radí

Zaujímate sa o upevnenie si svojho zdravia a chcete sa zdravo stravovať? Čítajte rady a odporúčania profesorky Kataríny 
Horákovej. Kliknite na portrét známej slovenskej spisovateľky.

Sám sebe lekárom

 

Slovenské autorky populárnych kníh o zdraví, zdravom životnom štýle, spôsoboch chudnutia, zdravom stravovaní, postupoch pri upevňovaní zdravia ponúkajú mnoho zaujímavostí ako sa starať o svoje zdravie. 

Štítky

strapky afrodiziakum Agrocentrum akné albízia alergén alergie alicín alkaloidy alkohol Alzheimerova choroba amarant aminokyseliny analgetický účinok anémia anetol aníz Anna Szabóová antibakteriálne účinky antibakteriálny prostriedok antibiotiká antimikrobiálny antioxidanty antiseptické účinky antisklerotické účinky antivirálne účinky antokyány antraknóza APNOE apríl arónia artičoky artritída askospóra astma ateroskleróza august avokádo badián baklažán baktéria balkón banán bárium batát baza bazalka begónie Beta karotén betaglukán bez chémie bezlepkové jedlo biele pečivo bielkoviny Biobit XL biochemické procesy biologická ochrana bioTomal blyskáčik BMI bobuloviny bolesť bolesť hlavy bolesť hrdla bolesť zubov bór borelióza BorOil brassinin brokolica broskyne brusnice bryndza bulgur bunka burčiak burina bylinky Cagáň Ľudovít čaj čaj čakanka CarnoMed celozrnné pečivo cerálie čerešne černice červce červené krvinky červené víno červík červivosť cesnak chia semienka chia semienka Chitopron chlorela chlorofyl cholesterol cholín choroby chren chrípka chróm chronické ochorenia chudnutie chudokrvnosť cibuľa cícer cícer baraní čierna reďkev čierne ríbezle čierny koreň cievy čínska kapusta čistenie krvi citrón čokoláda črevá črevná flóra Crohnova choroba čučoriedky cuketa cukor cukrovka CuproTonic cvičenie cvikla cyklámeny datle december demencia depresie detektív detektívka detoxikácia organizmu DHA a EPA diéta dieťa diuretikum dna dojčenie draslík drenáž drobné ovocie dule duševná činnosť dusík dvojkrídlovce egreše ekzém energia enzýmy epilepsia esenciálne oleje estragón éterické oleje eugenol Farmárska revue fazuľa február fenikel fermentácia fialové zemiaky figy Finclub flavonoidy Floraservis fluór foláty Folicit fóliovník fosfatidylserín fosfor Franchi fuchsie fytochemikálie GABA gaštan glukóza glykémia glykozidy granátovník grepfruit harmanček Helicobacter pylori hemoroidy histamín história hlávkový šalát hliník hlíva hmyz hnačka hniloba hnojenie hnojivo hojenie rán horčík horčiny hormóny horúčka hrachor siaty hrášok hrdza hrozno hrušky hubová choroba huby hudba humáty husenice hydratácia imunita Imunofol indoly infarkt infekcie infekcie močových ciest inulín Ivan Hričovský Ivana Horváthová izbové rastliny izotiokyanáty jablko jablone jablone stĺpovité jadroviny jahody január jar jarabina oskoruša jed jedlé kvety jedlo jeseň jód jodidovaná soľ jogurt júl jún kadmium kakao kaleráb kalórie kandidóza kapsaicín kapusta kardiosoľ kardiovaskulárne choroby karfiól karnozín karotenoidy kašeľ Katarína Horáková Katarína Skybová káva kazeín kešu orechy kivi kĺby klíčkový olej klíčky kliešť klinčeky kobalt kofeín Kohaplant kokosový olej kombucha kompostovanie koncentrácia konzumácia kôpor kôra koriander koronavírus kosenie kosti kôstkoviny koža kŕčové žily kremík krevety krill olej krvný tlak krytonos kučeravosť kučeravosť kukla kukurica kumarín kumquat kurkuma kurkumín kvasinky kvetináč kvetová lúka kvety L-karnitín L-teanín laktobacily laktóza ľanové semienka ľanový olej larva láska lecitín lepové doštičky letničky leto letorasty leukémia levanduľa liečba liečivé bylinky lieky lieska lieskové orechy limetka lipidy lipový listy losos Lucia Sedláček Harničárová lufa lúka lupiny luteín lykopén lyzin Magdaléna Valšíková-Frey máj majorán mak maliny málokrvnosť mandle mangán mango mangold marec marhule mäso mäsové výrobky mäta matcha Matušíková Sylvia meď med medonosné rastliny medovka medvedí cesnak melanóm melón méry metabolizmus metylsalicytát migréna milovanie minerály mišpula mliečne kvasenie mliečne výrobky mlieko mobil močopudné účinky molica molybdén Monika Ďurišová morská soľ morské plody moruša motýľ mozgová príhoda mozgové vlny mozog mravce mráz mrkva mucha múčnatka multivitamín mungo fazuľa muškátový oriešok muškáty mykorhízne huby mykóza myrozináza nádcha nadmerné potenie nádory nadúvanie nadváha nápoj narkolepsia nechtík nehoda nektarinky nemocnica nervozita nervy nespavosť neuróny nevoľnosť niacínamid nikel nosániky november obezita obilniny obličkové kamene obličky obranyschopnosť ochorenie ochrana rastlín oči očistná kúra odrody odrody okra okrasná záhrada október olej olivový olej olivy olovo omega-3 mastné kyseliny opad plodov opeľovanie orechy ortuť osivo osteoporóza ostružiny ovocie ovocná záhrada ovocné stromky ovsené vločky oxidačný stres padanie vlasov pak choi palina palina dračia palmeta pamäť papaín papaín papája papája paprika paprika para orechy paradajky parazity parenisko Parkinsonova choroba paštrnák patizón patogén pažítka pečeň pečivo pektín peronosporóza pestovanie petržlen physalis pikírovanie píniové oriešky piperin pitný režim plánty pleseň pleť plodnosť plynatosť pocit úzkosti pôda podpník pokožka poľníček polotieň polyfenol pomaranč pór poruchy správania postrek potencia potočnica lekárska potraviny PowerOf-K pre deti prebierka plodov predpestovanie prekyslenie organizmu prevencia pŕhľava priateľstvo príbeh priesady proantokyanidíny probiotiká prostata proteíny psoriáza psychika púpava puríny quercetin quinoa rady rajčiny rakovina rakytník raňajky rasca rast rastlinný olej rebarbora recepty reďkovka redukčná diéta regenerácia reishi reklama REM repelent repkový ole respiračné problémy reuma rez ríbezle riboflavín rigolovanie ringloty rododendrony rojenie rozmarín rozprávka roztočce rukola rumanček ruže ružičkový kel ryby ryža Sabína Zavarská sacharidy sadenice saturejka sedatíva selén semeno semiačka september serotonín sexuálne zdravie shii-take silice šípky síra skleník škodcovia škorica škrupinoviny škvrny škvrny na nechtoch slimáky slivky slizniaky slnečnicový olej sloní cesnak smäd smútivka sny sodík sója sójový olej soľ šošovica spaľovanie tukov spánok špargľa špenát spirulina špongia srdce srdcovo-cievny systém srvátka štádiá spánku starnutie stévia stimulátor rastu stravovanie stres strukoviny sulforafan sulforafan sušenie súťaže svaly Symfónia Lesk 3 v 1 Tamašek tanín taurín tehotenstvo tekvica tekvicovité terasa topinambur tráva trávenie tráviaci trakt trávnik trávnik triesloviny tropická rastlina tryptofán tuky tvaroh tvarovanie uhorka ÚKSÚP ulitníky únava úroda ústa uštipnutie úzkosť vajcia vakcína Vallo Ivan Valšíková-Frey Magdaléna vanilka vápnenie vápnik včely vianočné pečenie videorady vinič vinohrad viróza vírus višne vitalita vitamíny vláknina vlasy vlnovky voda voľné radikály vošky vražda vrtivka čerešňová vrtivka orechová vrúbľovanie vstrebávanie vápnika vyprázdňovanie výsadba vyšetrenie výskum vyvýšené záhony výživa výživový doplnok záhada záhrada zakoreňovač zalievanie žalúdok zápal zápcha zaškrtenie zaváranie závlaha zázvor zdravá strava zeaxantín zelené hnojenie zelené potraviny zelenina zeler železo zemiaky zemina zemolez zima zinok živice živiny životospráva živý plot žlčník žltačka zmrazovanie zrak zrak zranenie zrno zuby zvýšená teplota
ZDMwMzZl